Recent in Kiev, capitala Ucrainei, a fost lansat Vecherkom, al treilea cotidian gratuit, de catre Segodnya Multimedia (SM), companie controlata de Rinat Ahmetov, scrie Iann pe blogul sau. Daca primele doua aparitii de acest tip de pe piata ucraineana, 15 Minut si Obzor, au aparitii matinale, Vecherkom a optat pentru una de amiaza.
Vecherkom a fost conceput de o echipa de consultanti spanioli ai Innovation MCG, care au contribuit si la lansarea cotidianelor gratuite QUE si ADN din Spania si au mai lucrat pentru SM la relansarea cotidianului Segodnya. Tirajul Vecherkom este de 80.000 de exemplare, apare de luni pana vineri si are intre 8 si 12 pagini.
De asemnea, Iann face si un rezumat si al evolutiilor ziarelor gratuite din Macedonia, citandu-l pe Piet Bakker. Primul in ordinea aparitiei este Shpic lansat la Skopie in mai 2006 de catre Velija Ramkovskie, proprietarul cotidianlui Vreme si al postului de televiziune A1. Shpic a declarat la lansare un tiraj de 50.000 de exemplare.
Tot in 2006 a aparut 24 casa (24 de ore) editat de Media Print Macedonia (MPM), companie WAZ (care mai editeaza Dnevnik, Utrinski Vesnik si Vest). Tirajul anuntat a fost de 100,000 de copii si a fost distribuit ca supliment al celorlalte publicatii ale MPM, insa acum iese pe piata doar in zilele de luni.
Un al treilea ar fi Koha, editat tot de Ramkovskiecu, aparitie in limba albaneza si cu un tiraj de 27.000 de copii. Recent in Kiev, capitala Ucrainei, a fost lansat Vecherkom, al treilea cotidian gratuit, de catre Segodnya Multimedia (SM), companie controlata de Rinat Ahmetov, scrie Iann pe blogul sau. Daca primele doua aparitii de acest tip de pe piata ucraineana, 15 Minut si Obzor, au aparitii matinale, Vecherkom a optat pentru una de amiaza.
Vecherkom a fost conceput de o echipa de consultanti spanioli ai Innovation MCG, care au con