Compania a anuntat ca a vandut anul trecut 70,7 milioane de telefoane mobile in China, cu 38,6% mai mult decat anul precedent, ceea ce a determinat nominalizarea Chinei ca fiind cea mai mare piata din lume pe segmentul de telefoane mobile Nokia, editeaza Business Week.
Nokia domina piata chineza (unde vanzarile reprezinta 16% din vanzarile totale ale companiei), fapt care se datoreaza, in principal, abilitatii companiei de a invata regulile de “supravietuire” intr-o astfel de regiune si, totodata, strategiei sale de adaptare la cererea pietii respective.
In ceea ce priveste ultimul trimestru din 2007, Nokia a sustinut 35,3% din actiunile pietei de telefonie mobila din China, potrivit companiei de cercetare Analysys International.
Printre cei mai aprigi competitori ai producatorului de mobile se numara Samsung, care a detinut 13,2% din piata chineza.
Avantul companiei Nokia nu se opreste, insa, aici, aceasta planuind sa vanda accesorii de mobile pentru compania chineza P&T Appliances in valoare de 2 miliarde de dolari (1,26 miliarde euro), dupa cum arata sursele Business Week.
Succesul companiei pe piata din China se datoreaza, in mare parte, unei strategii inovatoare de distributie.
In prima instanta, compania s-a orientat pe construirea unei relatii cu distribuitorii nationali, pentru ca, ulterior, sa creeze, impreuna cu acestia, aliante care sa concureze jucatorii provinciali mai mici de pe piata telefoniei mobile, sustin analistii.
“Am trecut printr-o perioada plina de schimbari”, declara David Tang, vicepresedinte al departamentului de vanzari Nokia din China.
“Am simtit ca trebuie sa avem parteneri care sa se focuseze pe locatiile regionale din China, astfel incat ne-am marit numarul de distribuitori regionali, care fac parte, in special, din provinciile chineze”, a adaugat Tang.
De asemenea, cercetato