Tara pare lovita de un val de proteste, iar cine nu si-a manifestat înca nemultumirea se pregateste sa o faca. A fost greva de la Dacia, care a facut ca fabrica sa mearga în ralanti timp de aproape trei saptamâni. Asteptati sa vina în calitate de investitori, mai ceva ca niste zei, francezii de la Renault nu pun, se pare, prea mult pret pe angajatii autohtoni, care se spetesc aproape pentru nimic pentru bunastarea „salvatorilor” din vest, preocupati mai mult de propriile profituri decât de salariati.
A fost actiunea de protest a taximetristilor, care au pichetat sediul Parlamentului, cerând printre altele reducerea accizelor la carburanti si eliminarea taxei de prima înmatriculare pentru transportatorii autorizati. Rezultatele au fost, asa cum era de asteptat, nesemnificative. La urma urmei, majoritatea demnitarilor circula cu masina de serviciu…
Sa nu uitam de transportatori, care au blocat drumurile ocolitoare ale marilor orase. Cu toate ca revendicarile acestora par firesti si anume ca taxele platite sa se regaseasca si în calitatea soselelor, ministrul Orb(an) se face ca nu vede. Poate ca s-ar fi organizat proteste si la Târgu-Mures, numai ca noi nu avem sosea de centura…
Seria nemultumirilor continua cu siderurgistii de la ArcelorMittal Galati care doresc nici mai mult nici mai putin decât dublarea salariilor. Negocierea e o arta, prin urmare e bine sa ceri cât mai mult, ca sa ai de unde sa lasi. Din spatele birourilor cu geamuri termopan si cu salarii indecente comparativ cu maruntisul acordat muncitorilor, directorii tac.
La sfârsitul acestei saptamâni, liderii sindicatelor din învatamânt „Spiru Haret” se vor întâlni la Târgu-Mures pentru a decide daca vor intra sau nu în greva pentru obtinerea tichetelor cadou, cu care guvernul joaca alba-neagra cu nervii si rabdarea dascalilor.
Lista nemultumitilor ramâne deschisa. Cine o va con