Ce inseamna sa fii erou in Romania? Ce primesc oamenii care lupta in teatre de operatiuni pentru cauze care nu ii privesc direct, pentru interese ale marilor puteri? In timp ce la Bucuresti liderii lumii s-au intalnit la summit-ul NATO, cativa oameni au cerut reabilitarea unui astfel de erou, poate singurul general NATO al Romaniei, pilotul Adrian Marinescu sau "Eagle One".
Pilot de elita al Armatei Romane si un contributor marcant la integrarea Romaniei in NATO, Adrian Marinescu a zburat spre cer mult prea devreme si fara intoarcere. Acesta se afla in elicopterul care s-a prabusit in octombrie 2006 in lacul argesean Golesti. La bord se mai aflau locotenentul Adrian Cioarba si maistrul militar Constantin Hurchi. Elicopterul prabusit atunci era destinat zborurilor VIP, fiind folosit inclusiv de Traian Basescu.
Martorii care au asistat la accident au declarat ca motoarele elicopterului s-au oprit in timpul zborului, iar aparatul s-a prabusit in apa. In momentul impactului s-a auzit o bubuitura puternica, iar elicopterul s-a dezintegrat la contactul cu apa. Potrivit acelorasi martori, elicopterul s-a prabusit brusc la jumatatea lacului de acumulare, neexistand nici o explozie anterioara, el zburand la altitudine joasa, foarte aproape de luciul apei.
Colegii din Aviatie considera nedrept faptul ca Adrian Marinescu a fost gasit vinovat de accidentul care a avut loc la Golesti. In plus, Parchetul Militar l-a gasit vinovat de omucidere, Adrian Marinescu fiind singurul pilot roman in aceasta situatie.
Comandorul Adrian Marinescu s-a nascut la data de 15 februarie 1962. Avea 2600 ore de zbor, din care 2400 pe elicoptere Puma. Era ofiter din 1984, pilot clasa I, instructor de zbor in toate conditiile si era incadrat pe functia de sef sectie la Statul Major al Fortelor Aeriene. In perioada aprilie-iulie 2006 a indeplinit functia d