Deputaţii au început audierile în cazul anchetei privind acuzaţiile de concurenţă neloială şi poziţie monopolistă practicate de marile magazine Producătorii din industria alimentară cer marilor retaileri prezenţi în România transparenţă în ceea ce priveşte modul de compunere a preţului la raft şi solicită autorităţilor să-i protejeze de anumite obligaţii impuse de unele supermarketuri. Patronatele din industria alimentară susţin că aceste măsuri ar putea duce şi la scăderea preţurilor finale.
În comisia pentru politică economică, reformă şi privatizare din Camera Deputaţilor au început ieri audierile patronatelor în ancheta privind acuzaţiile de concurenţă neloială şi practică monopolistă practicate de supermarketuri. “În momentul în care creşte transparenţa în privinţa modului de compunere a preţului la raft vor exista condiţii ca preţurile să scadă”, a declarat directorul executiv al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), Valentin Blănaru.
„Preţurile mici” falimentează magazinele de cartier
Reprezentanţii patronatelor au cerut astfel deputaţilor adoptarea unei reglementări care să îi protejeze de obligaţia de a vinde produse magazinelor de “cartier” cel puţin la acelaşi preţ ca supermarketurilor. “Noi cerem definirea preţului de cumpărare de către retailer, care să fie format din preţul de listă al produsului şi taxele impuse de respectivul lanţ”, a afirmat şi Ştefan Pădure, reprezentant al Romalimenta. Potrivit patronatelor, producătorii care vând produse la preţuri mai mici altor magazine decât supermarketurilor cu care au încheiat contract sunt penalizate şi pierd contractele.
“Deci, producătorul vinde cu 14 lei şi magazinului de proximitate, care este nevoit să pună un adaos comercial. Astfel, el va vinde consumatorului cu un preţ mai mare decât retailerul şi pierde clienţi”, a mai