Specialistii din industria jocurilor pentru telefoane mobile apreciaza ca Apple va fi un jucator important pe acest segment, iar cei de la Gameloft nu vor sa rateze oportunitatea, astfel incat compania lucreaza deja la titluri pentru touchscreen-ul iPhone-ului.
“Nu cred ca touchscreen-ul e o moda, pentru ca moda vine si pleaca, iar touchscreenul e aici ca sa ramana”, spune Paul Friciu, studio manager pentru dezvoltatorul de jocuri pentru mobile Gameloft.
Compania lucreaza momentan la adaptarea titlurilor Gameloft pentru dispozitivele cu touchscreen lansate de Apple. Printre proiectele Gameloft Romania pentru generatia noua de telefoane mobile (Apple iPhone, Nokia NGI) se numara Assassin’s Creed , Asphalt Urban GT 4, Block Breaker , Ferrari Challenge, dezvoltat in urma unui acord de colaborare cu Ferrari.
Managerul apreciaza ca jocurile dezvoltate pentru dispozitvele cu touchscreen vor avea un succes mare. Apple tinteste, doar pentru anul 2008, sa vanda aproximativ 10 milioane de telefoane iPhone in intreaga lume. Friciu considera ca lucrurile sunt deocamdata la inceput, iar preturile de cateva sute de dolari pentru un iPhone il fac disponibil doar pentru un anumit segment de public, in general oameni de afaceri, care nu se pliaza profilului jucatorului pe telefon.
Michel Guillemot, presedintele companiei franceze, intentioneaza sa dezvolte peste 15 titluri bazate pe platforma Apple iPhone (Apple iPhone Software Development Kit -SDK).
Paul Friciu: Ne orientam catre activitati mai complexe si mai profitabile
Compania are in prezent aproximativ 320 de angajati si nu intentioneaza sa schimbe semnificativ numarul acestora pana la sfarsitul anului, spune Friciu.
Daca pana de curand Romania era privita ca un paradis al specialistilor in domeniul IT, cu mana de lucru ieftina si oameni bine pregatiti, in ultimii ani lucrurile s-au sch