A devenit regula in Romania ca, in preajma de Paste sau de Craciun, negustorii nu sa ieftineasca mai ales marfurile alimentare, asa cum se procedeaza oriunde in lume, stimulandu-se vanzarile, ci sa le scumpeasca. Inclusiv in hipermarketuri, unde uleiul a ajuns sa coste la raft 8 lei litrul, painea - 1 leu, laptele - 5,5 lei litrul, iar pretul fructelor creste de la o saptamana la alta. Dupa ce, cu sloganuri-capcana despre 'cele mai avantajoase preturi', hipermarketurile au ajuns sa-si formeze o A devenit regula in Romania ca, in preajma de Paste sau de Craciun, negustorii nu sa ieftineasca mai ales marfurile alimentare, asa cum se procedeaza oriunde in lume, stimulandu-se vanzarile, ci sa le scumpeasca. Inclusiv in hipermarketuri, unde uleiul a ajuns sa coste la raft 8 lei litrul, painea - 1 leu, laptele - 5,5 lei litrul, iar pretul fructelor creste de la o saptamana la alta. Dupa ce, cu sloganuri-capcana despre 'cele mai avantajoase preturi', hipermarketurile au ajuns sa-si formeze o
A devenit regula in Romania ca, in preajma de Paste sau de Craciun, negustorii nu sa ieftineasca mai ales marfurile alimentare, asa cum se procedeaza oriunde in lume, stimulandu-se vanzarile, ci sa le scumpeasca. Inclusiv in hipermarketuri, unde uleiul a ajuns sa coste la raft 8 lei litrul, painea - 1 leu, laptele - 5,5 lei litrul, iar pretul fructelor creste de la o saptamana la alta. Dupa ce, cu sloganuri-capcana despre 'cele mai avantajoase preturi', hipermarketurile au ajuns sa-si formeze o clientela si au anihilat micile magazine de cartier, au trecut la o brutala politica de adaosuri comerciale, taxe si pretentii fistichii, care-i afecteaza deopotriva pe cumparatori si pe producatorii-furnizori. Practicile monopoliste din lanturile comerciale ridica nejustificat preturile la raft, retelele realizand profituri exorbitante si erodand sever puterea de cumparare a populatiei. Efe