O companie australiană care vinde tricouri inscripţionate cu mesaje controversate susţine că „ironia te face liber”. Criticii acestor mesaje susţin însă că ele sunt insultătoare, stupide şi, mai nou, aduc ofensă monarhiei britanice. Toată această tevatură s-a iscat în jurul unei noi ediţii de tricouri, inscripţionate cu o imagine a Prinţesei Diana şi cu mesajul „Este MOARTĂ. Aşa că treceţi peste asta”. Afaceriştii Peter Legras şi Adam Hunt, care îşi conduc afacerea din sediul din Sydney, susţin că tricourile lor sunt o formă de ironie şi nu doresc să ofenseze pe nimeni, sunt de vânzare la preţuri cuprinse între 20 şi 30 de lire sterline şi pe lângă cel cu Diana mai sunt încă 14 modele, la fel de “amuzante”.
Şi mai ofensatoare decât tricourile cu chipul prinţesei Diana este considerată reclama la acestea – o fotografie cu Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii şi soţul ei, Prinţul Phillip, “prelucrată” în aşa fel încât cei doi poartă acum tricourile cu Diana. Nu este de mirare că mulţi s-au considerat jigniţi. Profesorul David Flint a explicat că “este păcat că încălcăm standardele societăţii doar pentru a face o vânzare. Nu este corect să fii crud cu oamenii care nu se pot apăra”.
La rândul lor, proprietarii afacerii se apără printr-un anunţ postat pe pagina lor de Internet, care sună aşa: “Dacă cineva este ofensat de modelele noastre, am vrea să subliniem, cu umilinţă, că vă pierdeţi indignarea pe un nenorocit de tricou, când aţi putea să o păstraţi pentru ceva care merită cu adevărat”. Eva Cox, reprezentanta unei organizaţii a femeilor, este însă de părere că tricourile “sunt de prost gust, de rahat, nesimţite şi stupide şi dacă cineva vrea să fie considerat de prost gust, de rahat, nesimţit şi stupid atunci va purta aceste tricouri. Este vulgar şi o adevărată răutate şi încurajează oamenii să fie nesimţiţi. Cine vrea să poarte astfel de tricouri?”