BrandsTalk, agenţia de creaţie a The Group, a produs pentru parteneri un îngrijit “Atlas publicitar”, în care funcţiile dintr-o agenţie de publicitate sunt explicate cu ajutorul unui arbore BrandsTalk, agenţia de creaţie a The Group, a produs pentru parteneri un îngrijit “Atlas publicitar”, în care funcţiile dintr-o agenţie de publicitate sunt explicate cu ajutorul unui arbore al speciilor publicitare, a la Linnaeus.
Denumirile latine sunt distractive. Art directorul e “mouseus genius”, DTP-istul – “factotum preproductiae”, production managerul este “furnisorum omniscientes”. Însă în spatele acestei iniţiative amuzante se ascunde o realitate care ar putea să ne nemulţumească.
Dacă BrandsTalk a făcut acest cadou clienţilor, înseamnă că unii dintre aceştia nu fac diferenţa între un account manager şi un media planner, deşi au oameni specializaţi (marketing managerii), plătiţi cu mii de euro pe lună, să ştie măcar acest abecedar. Jovialul şi bine tipăritul Atlas e născut din miile de ore de discuţii bizare cu diferiţi beneficiari, care doresc servicii de media buying (intermediere de cumpărare de spaţii publicitare) de la shopuri de creaţie (care nu fac decât să conceapă reclama, fără a avea oameni specializaţi în plasarea ei) sau aşteaptă slogane de la client service, care nu se ocupă cu creaţia.
Desigur că o agenţie de publicitate nu poate spune toate acestea, fiindcă riscă să-şi jignească clienţii, dar relaţia cu aceştia este adesea foarte frustrantă, iar dreptatea e, în mare măsură, de partea agenţiei. Acum câţiva ani, pe plaja de la Vama Veche, un personaj bizar, care chefuise probabil toată noaptea, se bălăbănea pe un şezlong, urlând înjurături fioroase, minute la rând, la adresa unui brand celebru. Desigur că whisky-ul înghiţit avea un rol în toată povestea, dar ne putem întreba şi care fusese contribuţia clientului respe