Grupul de presa Ringier, care si-a pastrat in 2007 cea mai mare felie din piata presei scrise din Romania in pofida pierderilor de tiraj la mai multe publicatii din portofoliu, si-a stabilit drept strategie pe 2008 sa-si dezvolte activitatile tipografice si de distributie, sa-si revitalizeze titlurile si sa sa investeasca mai mult in zona online. Conducerea grupului elvetian a prezentat, miercuri, la Bucuresti rezultatele financiare pe anul trecut, potrivit carora cifra de afaceri a Ringier Romania a crescut la 216,9 milioane RON, iar profitul net s-a ridicat la 33,8 milioane RON.
Reprezentantii grupului nu au precizat care au fost activitatile profitabile in zona de publishing, intr-un an in care cele mai importante evenimente au fost, pentru Ringier, investitia in Kanal D, alaturi de trustul turc Dogan, precum si vanzarea cotidianului
ProSport si a ghidurilor TV.
Cresterea profitului de la 28,9 milioane RON la 33,8 milioane RON in intervalul 2006-2007 se datoreaza partial, potrivit Ringier, "consolidarii in rezultatele financiare a vanzarii ghidurilor TV, ceea ce a echilibrat investitiile, inclusiv investitiile in cresterea salariului mediu al angajatilor".
Cele mai mari pierderi de tiraj, dar tot pe primul loc
Ringier Romania continua sa isi revendice, pentru anul 2007, cea mai mare felie din piata presei scrise, din punct de vedere al tirajelor, in fata unei concurente cu o prezenta mult mai puternica in audiovizual, sector in care grupul elvetian abia a intrat anul trecut, prin Kanal D. Astfel, potrivit datelor prezentate de Marius Hagger, directorul Ringier Romania, acest grup a acoperit, anul trecut, 59% din piata presei scrise, din punct de vedere al tirajului vandut, urmat de Intact (16%), Adevarul Holding (8%) Publimedia (7%), Realitatea-Catavencu, Sanoma si Burda (cate 3%) si Edipresse (1%).
Cu toate