Avionul, biserica şi teatrul. Acestea erau singurele locuri în care folosirea telefoanelor mobile era interzisă. De anul acesta, vor rămâne numai două. Comisia Europeană a introdus, un set de norme necesare lansării serviciilor de comunicaţii mobile paneuropene la bordul aeronavelor. Cum reţelele „terestre“ de telefonie mobilă sunt o piaţă deja saturată în majoritatea ţărilor europene, lupta se va muta acum „în aer“. În perspectiva reglementă
Avionul, biserica şi teatrul. Acestea erau singurele locuri în care folosirea telefoanelor mobile era interzisă.
De anul acesta, vor rămâne numai două. Comisia Europeană a introdus, un set de norme necesare lansării serviciilor de comunicaţii mobile paneuropene la bordul aeronavelor.
Cum reţelele „terestre“ de telefonie mobilă sunt o piaţă deja saturată în majoritatea ţărilor europene, lupta se va muta acum „în aer“. În perspectiva reglementării condiţiilor în care telefoanele mobile pot fi folosite în timpul zborului, şi piaţa românească prezintă interes pentru operatorii internaţionali, care au contactat deja Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI). Aeromobile (firmă din acţionariatul căreia face parte şi operatorul norvegian Telenor) a primit deja de la ANRCTI licenţa de folosire a frecvenţei alocată acestui serviciu. De asemenea, Onair, un joint-venture al Airbus şi Sita (furnizor de comunicaţii şi servicii IT pentru industria de transport aerian), este în curs de autorizare generală.
În condiţiile în care numărul de pasageri înregistraţi în aeroporturile din România a crescut anul trecut cu 50%, această oportunitate se poate dovedi profitabilă. Pentru operatorii de telefonie mobilă, miza constă în convorbirile efectuate în roaming. Asta, pentru că avioanele vor reprezenta, practic,