Pentru a nu cădea pradă tentativelor de fraudă informatică, românii nu trebuie să divulge codul PIN sau data expirării cardului Ieri, Banca Transilvania a fost victima unui atac informatic. Clienţii băncii au primit un e-mail prin care au fost anunţaţi că serviciul de Fastbanking va fi obligatoriu începând cu data de 16 aprilie şi prin urmare trebuie să comunice codurile de acces la contul bancar şi informaţii privind data expirării cardurilor. În ultimul an, şi BCR, BRD, Bancpost, Banca Românească şi Raiffeisen Bank au fost supuse unor tentative de fraudă similare. Atacurile informatice asupra clienţilor instituţiilor de credit de pe piaţa autohtonă au luat amploare în ultima perioadă.
Potrivit unor studii de specialitate, România ocupă locul al treilea la nivel mondial în topul atacurilor de tip phishing (modalitate de fraudare prin e-mail care constă în solicitarea de date confidenţiale), după Statele Unite şi China.
De cele mai multe ori, utilizatorii sunt înşelaţi sub pretextul actualizării bazei de date. Astfel, clienţii sunt trimişi către o pagină web similară celei a băncii, unde sunt îndrumaţi să completeze un formular online cu date de acces la contul bancar. Odată obţinute aceste informaţii, folosind un sistem de clonare, hackerii vor încărca codurile pe un alt suport de plastic care poate fi utilizat ca şi un card original.
Reprezentanţii băncilor spun că, odată cu folosirea pe scară largă a internetului, e normal să se intensifice şi numărul unor astfel de practici şi că cea mai eficientă armă de luptă împotriva hackerilor este informarea populaţiei.
România, locul trei în lume la fraudele de tip phishing
Potrivit datelor prezentate de producătorul american de soluţii de securitate Symantec, cele mai multe atacuri de phishing înregistrate, în ultimele şase luni în Europa, au fost s