Pana acum cu o prezenta exclusiv pe piata interna, companiile chineze se pregatesc, prin crearea unor branduri puternince, pentru intrarea in Statele Unite si Europa.
Guo Jianxin, directorul executiv al Li-Ning, una dintre cele mai mari companii producatoare de articole sportive din China, infiintata de sportivul cu acelasi nume, unul dintre cei mai importanti sportivi ai Chinei, castigatorul a trei medalii olimpice in cadrul Olimpiadei din 1984, considera foarte importanta crearea marcilor chineze de renume, scrie International Herald Tribune.
Guo este exact asa cum te-ai astepta sa fie un director executiv al unei companii producatoare de articole sportive: imbracat intr-un tricou, cu pantofi de sport in picioare, ambele marca Li-Ning. In afara de felul in care se imbraca Guo, la Li-Ning totul seamana cu o companie producatoare de articole sportive din SUA sau Europa: un campus foarte mare, executivi tineri imbracati casual, terenuri de baschet si de tenis si postere mari cu sportivi ce poarta produsele firmei.
Guo, alaturi de intreaga echipa executiva de la Li-Ning, are insa planuri mari pentru linia vestimentara a companiei. Cu toate ca firma opereaza acum in cea mai mare parte pe piata interna, oficialii companiei doresc sa inceapa exporturile catre Europa si Statele Unite, devenind astfel un competitor pentru firme ca Adidas sau Nike.
Cu toate ca doar 1% din profitul de 700 mil. dolari (442,4 milioane de euro) este generat de operatiunile companiei in strainatate, Guo doreste sa creasca exporturile cu pana la 20% pana in 2013, valoarea acestora depasind astfel 2 miliarde de dolari (1,26 miliarde de euro).
Pentru a ajunge insa la acel nivel, Li-Ning trebuie sa devina o firma la fel de cunoscuta ca Nike sau Adidas. Nu incape nicio indoiala insa, nici pentru Guo si nici pentru oricare alt director al Li-Ning, de acest lucr