România a primit ultimul avertisment de la Bruxelles în legătură cu nefuncţionarea numărului pentru apeluri de urgenţă. Dacă nu se rezolvă problema localizării apelantului, se va ajunge la Curtea Europeană de Justiţie. Într-o încăpere mică, cu câteva calculatoare, se află Centrul de răspuns pentru apelul 112, care acoperă zona Bucureşti- Ilfov. „Ce urgenţă aveţi?“, se aude vocea operatoarei, în timp ce pe ecranul monitorului este afişată harta ora�
România a primit ultimul avertisment de la Bruxelles în legătură cu nefuncţionarea numărului pentru apeluri de urgenţă. Dacă nu se rezolvă problema localizării apelantului, se va ajunge la Curtea Europeană de Justiţie.
Într-o încăpere mică, cu câteva calculatoare, se află Centrul de răspuns pentru apelul 112, care acoperă zona Bucureşti- Ilfov. „Ce urgenţă aveţi?“, se aude vocea operatoarei, în timp ce pe ecranul monitorului este afişată harta oraşului. Simultan, sunt introduse datele, care sunt stocate timp de zece ani: numele apelantului, locul în care se află persoanele care au nevoie de intervenţia rapidă a ambulanţei, poliţiei sau pompierilor etc. Cu toate acestea, peste 90% din apelurile la numărul 112 sunt abuzive. De ce? Fiindcă în România încă nu pot fi localizaţi decât apelanţii care utilizează telefonia fixă. Adică, în cazul unei urgenţe, cel care a sunat de pe un telefon mobil şi nu a putut transmite date despre zona în care se găseşte nu poate fi localizat. „Persoanele aflate într-o situaţie de urgenţă ar trebui să fie localizate cu uşurinţă când apelează 112. Recomand cu insistenţă autorităţilor române să asigure disponibilitatea şi funcţionarea corectă a acestui număr“, a afirmat Viviane Reading, comisar european pentru societate informaţională. Reading a vizitat recent România, dar nu şi centrul de răspuns pentru 112.
Dacă probl