Dupa doar patru ani de prezenta externa, Dacia a castigat peste 1% din piata auto europeana. Gama Logan concureaza puternic brandul Chevrolet, detinut de General Motors, cel mai mare constructor mondial.
Automobile Dacia a comercializat in primele trei luni ale anului mai mult de 46.500 de automobile in tarile membre UE si EFTA (Islanda, Elvetia, Norvegia si Liechtenstein) ajungand la o cota de piata de 1,1% in Europa, fata de 0,8% in aceeasi perioada din 2007.
Spre comparatie, in Romania, Dacia detine o cota de piata de 26,1%, in scadere de la 28,3% fata de anul trecut. In perioada analizata au fost comercializate in Romania 21.475 de modele Logan.
Potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor de Automobile (ACEA), Dacia a intrecut, din punctul de vedere al cotei de piata, producatori cu prezenta de peste 50 de ani pe piata auto europeana, incadrati in segmentul de pret mediu si de lux, precum Land Rover, Jaguar, SAAB sau Mini, si concureaza indeaproape cu Chevrolet (1,3%), incadrat prin modele de clasa mica in acelasi segment de pret ca si Logan. Potrivit datelor ACEA, printre marcile auto care detin cote de piata mai mici de 3% se numara Seat (2,5%), Skoda (2,9%), Volvo (1,6%), precum si cateva branduri asiatice (Honda, Hyundai, Mazda si Kia).
"Brandul Dacia a confirmat tinta pentru Europa in primul trimestru. Pentru consolidarea brandului va contribui si viitoarea lansare a modelului Sandero, dezvoltat pe platforma Logan si prezentat la Salonul Auto de la Geneva", se arata in raportul trimestrial Renault.
Potrivit reprezentantilor ACEA, in primul trimestru al anului au fost inmatriculate cu 35,7% mai multe vehicule Dacia decat in aceeasi perioada a anului trecut (34.278 de unitati), in cele 27 de tari membre UE si in pietele nordice.
Conform raportului trimestrial Renault, pentru modelul Logan comercializat