Angajarea unui specialist în domeniu poate costa şi 15.000 de euro iar printre sectoarele care apelează în mod consecvent la această metodă se numără sectorul bancar, real-estate, dar şi IT&C Recrutarea tradiţională devine ineficientă atunci când vine vorba de angajarea unui top manager. Multinaţionalele, dar şi companiile româneşti sunt dispuse să investească sume considerabile ca să atragă un manager cu reputaţie, pentru a-şi asigura succesul business-ului. Buni intervievatori, dar şi persuasivi, cu abilităţi multiple în comunicare, head-hunterii sunt cei mai căutaţi de companiile care au pus ochii pe un manager de la o firmă concurentă.
Dacă în alte ţări europene, şi cu precădere în Europa de Vest, recrutarea prin head-hunting a ajuns la un anumit grad de stabilitate, România se află pe o pantă ascendentă şi la acest capitol. Investiţiile masive din ultima perioadă, şi implicit expansiunea accelerată a companiilor a determinat apariţia unei competiţii acerbe pentru managerii de cea mai bună calitate, care să le asigure supremaţia.
Iar de această realitate profită la maximum companiile specializate în acest tip de recrutare. În alte ţări europene, head-huntingul a devenit o metodă predilectă în indentificarea de potenţiali angajaţi.
Acolo însă, piaţa este mult mai stabilă şi nu se bucură de o dezvoltare atât de spectaculoasă ca în România, aşa încât şi numărul proiectelor este mai scăzut, a declarat, pentru „Adevărul”, Dan Mihnea Badiu, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă şi recrutare Aims Human Capital România. Potrivit acestuia, Aims Human Capital foloseşte head-huntingul în procent de aproximativ 90% din totalul proiectelor. „La un număr de aproximativ 120 de posturi acoperite într-un an, circa 110 poziţii sunt acoperite prin această metodă”, a precizat Badiu.
Recrutări doar pentru poziţii