Campaniile publicitare incearca sa vanda "creditul cu cea mai mica dobanda", "depozitul cu cea mai generoasa bonificatie". Dincolo de promisiunile atragatoare din reclame, produsele bancilor ascund conditii pe care clientul nu le poate afla nici pe internet, nici din brosuri, ci abia cand semneaza contractul de credit. Capital a analizat oferta bancilor pentru mai multe produse: credite ipotecare, de nevoi personale negarantate, imprumuturi aut
Campaniile publicitare incearca sa vanda "creditul cu cea mai mica dobanda", "depozitul cu cea mai generoasa bonificatie". Dincolo de promisiunile atragatoare din reclame, produsele bancilor ascund conditii pe care clientul nu le poate afla nici pe internet, nici din brosuri, ci abia cand semneaza contractul de credit.
Capital a analizat oferta bancilor pentru mai multe produse: credite ipotecare, de nevoi personale negarantate, imprumuturi auto, carduri de debit cu overdraft, carduri de credit si depozite. Pentru majoritatea, clientul-standard ales a fost o familie de doua persoane si un copil, cu venituri din salarii de 4.200 de lei.
Informatiile au putut fi aflate oficial doar partial de la banci, pentru restul am apelat la "mistery shopping" in sucursalele bancilor si la brokerul de credite Finzoom. În urma analizei au fost punctate cele mai importante conditii ale fiecarui produs, de la dobanda si comisioane la cele legate de birocratie si viteza de aprobare. Ponderand criteriile dupa importanta, a fost acordata o nota pe produs, iar in final am ierarhizat cele mai bune banci la fiecare categorie si pe intreaga piata de retail.
Cauta suplimentul CAPITAL BANCI, la toate chioscurile de vanzare, gratuit, numai impreuna cu saptamanalul Capital. De astazi in Bucuresti, de maine in intreaga