• Firma austriaca Martin Rose, care trebuie sa reabiliteze 16,4 kilometri de linie de tramvai, tergiverseaza lucrarile deoarece nu s-a aprovizionat la timp cu piatra pentru a continua proiectul • In plus, firma va continua sa sape santuri, provocand blocaje si mai mari in traficul rutier
Firma austriaca ce se ocupa de reabilitarea a 16,4 kilometri de linie de tramvai din municipiul Iasi, Martin Rose, are o metoda cel putin ciudata de a lucra. Astfel, firma prefera ca, dupa ce scoate sinele vechi, sa sparga in continuare traseul si nu sa inlocuiasca aceste sine cu altele noi. In felul acesta traficul din Iasi, care si asa era infernal, a devenit un adevarat calvar pentru ieseni. Din momentul in care au castigat licitatia, austriecii nu au facut altceva decat sa blocheze principalele artere de circulatie din oras. Insa ceea ce pare ciudat este metoda de lucru aleasa de acestia. Daca in mod normal ar trebui ca dupa ce taie o portiune de asfalt, pentru a scoate sinele vechi, sa le inlocuiasca cu cele noi, reprezentantii firmei prefera sa mearga in continuare cu lucrarile si sa lase portiunea de sosea taiata. Motivatia ar fi aceea ca productivitatea este mai ridicata daca se lucreaza in acest ritm.
"Ei trebuie sa achizitioneze piatra si au adus deja aproximativ 197 tone de sine gata descarcate in gara. Pana sa puna piatra, mai au de pus si peretii de sprijin, dar, din ceea ce am inteles eu, reprezentantii acestei firme au ales sa nu puna sine dupa ce lucreaza, pentru a avea continuitate in lucrari, dar aceasta e doar o presupunere", a precizat purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, Adrian Mihai. Daca traficul a fost aproape ucis de cand firma a inceput lucrarile pe strada Arcu, cosmarul va continua si in zilele urmatoare si acest lucru este tot din cauza acestei firme, pentru ca, in opinia lor, lucrarile de