McDonald’s şi Spring Time au preferat carne din Polonia sau din fabrica proprie. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Producătorul Agricola Bacău, liderul pieţei de carne de pasăre din România, a pierdut contractele cu restaurantele de tip fast-food McDonald’s şi Spring Time, ne-a declarat Grigore Horoi, vicepreşedintele companiei. Valoarea acestor două contracte se ridica la 3 milioane de euro anual.
„Am închis contractul cu Spring Time la începutul anului trecut pentru că şi-au făcut propria lor fabrică de preparate din carne. McDonald’s a decis, la începutul acestui an, să închidă contractul de furnizare de carne cu noi în favoarea unui producător din Polonia. Este neplăcut pentru noi, deoarece am făcut investiţii pentru a ne alinia la standardele lor“, a mai spus Horoi.
Potrivit acestuia, valoarea contractelor cu cele două lanţuri de fast-food se ridica la 60.000 de euro în fiecare săptămână: jumătate reprezentând contractul cu McDonald’s, cealaltă jumătate, cu Spring Time, adică 3 milioane de euro anual.
Retailerii fac vânzărileÎn prezent, Agricola nu mai furnizează carne de pasăre pentru niciun lanţ fast-food din România. Circa 40% din cifra de afaceri a companiei se realizează din vânză rile în marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri. Producă torul mai deţine 29 de magazine sub marcă proprie în zona Moldovei, reţea care aduce 12% din vânzări. Exporturile reprezintă 8% din venituri, iar compania intenţionează să crească ponderea la 10%. Cifra de afaceri a grupului Agricola Internaţional a fost, anul trecut, de 110 milioane de euro, iar oficialii companiei estimează că veniturile vor creşte în acest an cu doar 10%.
Ies la cumpărături
Producătorul băcăuan inten- ţionează să achiziţioneze unul sau mai mulţi furnizori din România de carne de pasăre care realizează volume mari, după cum a