Cazierele fiscale vor putea fi obtinute, de anul viitor, de la administratiile financiare ale tuturor municipiilor. In prezent, cazierele fiscale sint eliberate de administratiile financiare ale municipiilor resedinta de judet de catre directiile generale ale finantelor publice.
Cazierul fiscal eliberat de Fisc este necesar la inscrierea asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor si la autorizarea unei activitati independente. Reglementarea este prevazuta in Legea nr. 72/2008 de modificare a OG nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.
Certificatul de cazier fiscal este obligatoriu la infiintarea societatilor comerciale, a societatilor cooperative si a cooperativelor agricole, pentru inscrierea asociatiilor si fundatiilor, pentru autorizarea unei activitati independente, cesiunea partilor sociale sau a actiunilor, precum si la numirea de noi reprezentanti legali, cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social.
Administratiile financiare si directiile de finante elibereaza cazierul fiscal la inscrierea asociatiilor si fundatiilor in Registrul asociatiilor si fundatiilor si la autorizarea exercitarii unei activitati independente. In celelalte cazuri (infiintarea societatilor comerciale, cesiunea partilor sociale sau a actiunilor, numirea de noi reprezentanti legali si cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul majorarii de capital social), cazierul fiscal poate fi obtinut direct de la Registrul Comertului.
De la 1 octombrie 2007, Ministerul Economiei si Finantelor transmite electronic Registrului Comertului informatiile din cazierul fiscal.
Cazierele fiscale vor putea fi obtinute, de anul viitor, de la administratiile financiare ale tuturor municipiilor. In prezent, cazierele fiscale sint eliberate de administratiile f