Ne aflam in anul de gratie 2008 si tot nu ne putem lauda cu site-uri profesioniste de cultura romaneasca. in zona portalurilor culturale, LiterNet lupta in continuare singur si, din pacate, acest lucru se vede. Ce-i drept, cultura nu aduce bani, cel putin asa se spune.
Din contra, cultura cere bani, fie de la bugetul de stat sau local, fie de la sponsori, fie de la public, fie... cere voluntariat din partea artistilor. Totusi, daca exista tot soiul de formule de finantare pentru piata culturala off-line, de ce nu se investeste mai mult si in mediul virtual?
Pe nise de cultura, web-ul romanesc inregistreaza unele succese. Despre librariile on-line am scris de curind; site-urile editurilor s-au schimbat in ultimii ani si, in prezent, au o sectiune de vinzare on-line bine pusa la punct, ceea ce presupune si o prezentare complexa a cartilor. in marile orase, paginile web ale teatrelor s-au scuturat de praf si au fost transformate in instrumente de atragere a publicului la spectacol.
Iar site-urile muzeelor mari cuprind module multimedia atractive si agenda evenimentelor pe care le organizeaza. Ce lipseste? Concurenta, deci dinamism, pe zona portalurilor culturale care sa adune informatia din toata tara si chiar evenimentele din diaspora. Site-urile de timp liber, gen B 24 Fun si Sapte Seri, sint mai degraba repertorii de evenimente, iar zona de news cultural si de analize este saraca, fiind un apendice al revistelor tiparite.
Cautarile pe Internet pentru „cultura“ releva adrese diverse din punctul de vedere al continutului, acesta fiind uneori departe de ce ne-am astepta. De exemplu, adresa www.e-cultura.ro trimite la un site care promoveaza muzica pentru nunti, ocazii si aniversari. URL-ul www.cultura.ro trimite catre Ministerul Culturii, iar www.culture.ro nu a mai fost actualizat din 2002.
www.portalcultural