Producatorul de dulciuri Alka, unul dintre liderii pietei de profil, estimeaza ca va inregistra o crestere a vanzarilor de 37%, pana la valoarea de 51 de milioane de euro. Investitiile pentru anul acesta se cifreaza la 3,5 milioane de euro, proiecte incurajate si de rezultatele obtinute pe 2007, care indica vanzari de 37 de milioane de euro.
Investitiile realizate in 2007 s-au ridicat la peste 1,5 milioane de euro si au inclus dezvoltarea capacitatilor de productie, cercetarea si dezvoltarea de noi produse.
Pe plan intern, cresterile au fost sustinute prin performanta mai buna a distributiei numerice pe piata traditionala (10.000 de clienti activi in plus in 2007 vs 2006), focus pe actiuni de trade marketing prin echipe dedicate, intensificarea colaborarii cu lanturile de retail, precum si prin noi campanii de comunicare.
Cresterea indicelui de educatie alimentara si orientarea catre produse de calitate s-a tradus in 2007 prin dezvoltarea categoriei de fructe uscate (seminte, miez, fistic, mixuri etc).
Anul precedent a insemnat o crestere importanta a pietei de fructe uscate de aproximativ 35%. Pe acesta piata, Nutline isi consolideaza pozitia de lider, inregistrand cresteri importante in 2007 si atingand o cota de peste 30% din piata, conform studiilor realizate de AC Nielsen.
Stilul de viata cotidian tot mai dinamic, orientat catre zona profesionala si cea personala de auto-realizare, au generat cresterea consumului de produse ready-made, Prajitura casei pozitionandu-se ca lider de piata in categoria ei de produse.
Categoria de napolitane din portofoliul ALKA Grup a inregistrat in privinta volumelor o crestere de aproximativ 27% fata de anul precedent.
Categoria biscuitilor dulci isi mentine tendinta ascendenta, inregistrand o crestere de circa 10% in volume pe parcursul anului precedent (conform studiilor AC NIELSEN) si