Peste 700 de studenţi din anii terminali din Bucureşti au şansa ca, în această vară, să facă internship-uri plătite, de 1-3 luni, la marile companii din România. Această oportunitate este facilitată prin programul „Start Internship România”, program bazat pe un parteneriat public-privat, lansat la începutul acestei luni. Iniţiativa a aparţinut Guvernului României, prin Cancelaria Primului Ministru, MECT şi Ministerul Muncii, la care s-au alăturat, până acum, peste 70 de companii, dar şi universităţi, ambasade, asociaţii ale comunităţii de afaceri, asociaţii studenţeşti. Programul e coordonat de organizaţia non-guvernamentală Junior Achievement România. Aceasta este o fază pilot la care, deocamdată, pot participa numai studenţii din Bucureşti, urmând ca programul să se extindă la nivel naţional.
Cei care doresc să se înscrie pot face asta pe www.startinternship.ro, dar şi pe data de 23 mai, la Romexpo, când va avea loc târgul „Internship Fair 2008”. La acest târg, companii precum Citibank, Coca Cola Hellenic, Enel, Hewlett Packard, IBM, Oracle, Salans, Tenaris Silcotub şi Unilever îşi vor prezenta ofertele. În cadrul stagiului de practică, studenţii vor beneficia de salariu, tutore, participare la training-uri şi proiecte specifice, iar la final vor primi un raport de evaluare şi o scrisoare de recomandare din partea companiei.
Motivul pentru care s-a realizat acest parteneriat public-privat, concretizat în programul „Start Internship România”, este bazat pe faptul că, în ultimii ani, lipsa conectării învăţământului superior la mediul de afaceri este tot mai evidentă. De asemenea, companiile sunt nevoite, în multe cazuri, să investească foarte mulţi bani pentru a-şi forma angajaţii. Aşadar, soluţia ar fi stagiile de scurtă durată, pe parcursul vacanţei de vară, care să nu le influenţeze tinerilor studiile universitare, ci, din contră, să îi ajute