Romtelecom, fostul monopol din piata de telefonie fixa, are ca prioritati pentru anul acesta, dezvoltarea serviciilor de date si de televiziune, dar si pe consolidarea companiei pe segmentul de telefonie fixa, care a manifestat o tendinta de scadere in ultimii doi ani, determinand, in 2007, scaderea cu 2,6% a veniturilor companiei.
Compania intentioneaza sa creasca vitezele de transfer pentru serviciile de date, segment pe care retele de cartier reprezinta un competitor puternic. Romtelecom va atinge foarte curand pragul de 500.000 de clienti la serviciile de acces la Internet de banda larga, a declarat directorul juridic si de relatii externe al companiei, Catalin Dima (foto).
Pambuccian: Batalia intre operatori se va da la baioneta pe cota de piata
Daca pana mai de curand s-a vorbit foarte mult despre evolutia inregistrata de operatorii de telefonie mobila, Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei IT&C din Camera Deputatilor apreciaza ca urmatoarea decada va fi a comunicatiilor fixe, unde se vor inregistra cele mai mari dezvoltari.
Acesta a adaugat ca pe piata de telefonie mobila din Romania, care a depasit o rata de penetratie de 100% la inceputul anului 2008, batalia intre operatori “se va da la baioneta pe cota de piata”.
Pambuccian apreciaza ca operatorii trebuie sa gaseasca o modalitate de a muta publicitatea in sfera telefoniei, astfel incat utilizatorului sa ii fie furnizat continut gratuit, iar operatorul sa obtina venituri pe acest canal.
Felix Enescu, consultant al companiei Gartner, a aratat ca, in prezent, pe piata de telefonie mobila, care este mai puternica decat cea de telefonie fixa, cea mai mare parte din venituri vin din serficiile de voce, SMS si din descarcarea tonurilor de apel.
Acesta apreciaza, insa, ca, pana in 2012, marii operatori vor obtine aproximativ 15% din venituri din alte surse deca