Grupul german Tengelmann continua expansiunea retelei sale de discount pana la 175-200 de unitati pe piata locala, dupa ce a refuzat oferte de la Carrefour, Rewe si alti retaileri de talie internationala care s-au aratat interesati de magazinele Plus din Romania.
"Ne extindem in toate regiunile tarii, fiind vizate orase cu peste 15.000 de locuitori", spune Uwe Klostermann, directorul general al retelei Plus in Romania. Retailerul si-a planificat un ritm de expansiune de 25-30 de magazine noi in fiecare an, pana la un numar de 175-200 de unitati. Investitia medie pentru deschiderea unei unitati Plus este de 2 mil. euro.
In prezent, Plus opereaza pe piata romaneasca 52 de magazine cu politica de discount, fiind cea mai extinsa retea de profil, urmata la mica distanta de Penny Market, divizie a grupului Rewe.
Klostermann mai spune ca, pe langa cresterea vanzarilor adusa de expansiunea retelei, compania va inregistra si o rata de crestere organica, aceasta fiind peste ritmul de majorare al pietei de retail.
"Estimam o crestere organica de peste 20% in anul fiscal care se va incheia la 30 aprilie, comparativ cu perioada anterioara. Avem magazine mai vechi de un an care inregistreaza rate de crestere si de peste 100%", afirma directorul Plus.
De altfel, rezultatele bune inregistrate de reteaua Plus pe piata locala au reprezentat motivul pentru care grupul german Tengelmann a decis sa nu iasa din retailul romanesc cu discount, potrivit lui Klostermann.
Anul trecut, reprezentantii Tengelmann au declarat ca analizeaza vanzarea magazinelor Plus din afara Germaniei, purtand discutii in acest sens cu mai multi competitori. Mai multe subsidiare Plus au fost deja vandute de catre grup, acesta renuntand astfel la retelele din Ungaria, Cehia, Polonia, Portugalia, Grecia si Spania.
La inceputul anului, dupa mai multe luni in care a fost anali