Proiectul-pilot de predare a limbii române în şcolile italiene se apropie de finalul primului an. Organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), "pilotul" a fost la un pas Proiectul-pilot de predare a limbii române în şcolile italiene se apropie de finalul primului an. Organizat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT), "pilotul" a fost la un pas de a se prăbuşi. A fost organizat în grabă, fără studierea detaliată a realităţilor comunităţii româneşti din Peninsulă. Proiectul a fost pus în practică imediat după semnarea acordurilor dintre ministerele celor două ţări. De fapt, proiectul a fost demarat cu o întârziere de două luni, iar pentru a intra în şcoli, profesorii români s-au bazat doar pe abilităţile lor de comunicare.
"Voi rămâne în proiect dacă partea italiană va colabora mai mult", ne-a spus Doina Ghiţeanu. "Intenţia mea este să merg înainte cât va ţine acest proiect", mărturiseşte Mirela Chindea. Cele două profesoare implicate în proiect îl consideră util şi perfectibil, trecând peste dificultăţile implicite ale oricărui pionierat.
Pentru anul şcolar 2008‑2009, Ministerul Educaţiei a făcut publică metodologia de selecţie a personalului didactic. Prioritate vor avea profesorii care sunt deja angajaţi, iar concursul se va ţine la Bucureşti. Astăzi, la Milano, se desfăşoară conferinţa "Italia-România: un parcurs educativ comun", care sintetizează experienţa primului an şi specifică liniile de desfăşurare pentru anul următor. (Cristian Gaiţă, Torino)