Anul trecut, pe 5 noiembrie, la Hollywood cadrele au inghetat, costumele au ramas agatate in cuier si regizorii au ramas cu megafonul in aer. "Stop-cadrul" cauzat de greva.
Vara trecuta a fost cea mai buna din istoria cinematografiei la incasari - dar cu filme ca Spider-Man 3. Inca din 2005 se vedea ca se inmultesc remake-urile si sequel-urile. Aventurile lui Harry si ale lui Clooney te pot tine cu ochii la ecran, dar pana cand?
Premiatele de la Oscar, "There Will Be Blood" si "No Country for Old Men" sunt ecranizari, respectiv inspirate din realitate. Din cele 20 de Oscaruri pentru lungmetraj de anul acesta, 17 sunt pentru ecranizari inspirate din realitate, remake-uri sau continuari. Exceptiile sunt Ratatouille, Juno (scenariul original premiat) si Michael Clayton.
Si asta nu se intampla numai la americani. Dintre cele cinci filme straine nominalizate la Oscar, Beaufort e ecranizare (dupa un roman israelian), The Counterfeiters, castigatorul, se bazeaza pe un roman care la randul sau se baza pe o poveste reala (cea mai mare operatiune de falsificare de bani, din 1936), iar Katyn e inspirat din realitate (tot un caz din al doilea razboi mondial), "Mongol", se pare, la fel, iar "12", al lui Mihalkov e remake. "Utimii ani au aratat ca Hollywood-ul are intr-adevar o problema de creativitate", spune Stefan Dobroiu, de la Cinemagia. "Sunt o multime de ecranizari, remake-uri dupa filme straine sau filme inspirate din jocuri pe calculator ori benzi desenate. Totodata, o suparator de mare parte din scenariile originale sunt de fapt continuari (anul trecut: Spider Man 3, Piratii 3, Shrek 3, Ocean's 13), iar anul acesta au anuntat continuari studiouri pana nu de mult neatinse de acest prost obicei: Disney Pixar incep productia la Toy Story 3 si deja se gandesc la Cars 2", adauga el.
La remake-uri e epidemie, inclusiv in cazul unor filme s