Retailul modern a atras in ultimii ani investitii de miliarde de euro din partea grupurilor internationale In segmentul hipermarketurilor exista un lider in functie de vanzari (Carrefour), altul in privinta numarului de magazine (Real) si inca unul la capitolul numarului de vizitatori (Auchan). Investitiile programate pentru acest an, ce vor ajunge la jumatate
Cea mai spectaculoasa evolutie in ce priveste numarul de vizitatori si vanzarile au avut-o in ultimii ani, dintre toate tipurile de magazine, hipermarketurile. Reteta lor - totul sub un singur acoperis - s-a potrivit manusa cu gusturile clientilor romani, care nu s-au lasat intimidati nici de cresterile de preturi anuntate in ultimele luni. Optimismul razbate pana la etajul al optulea al cladirii de birouri in care Jose Jacobo Caller, directorul general al retelei Carrefour in Romania, face planurile de dezvoltare pentru firma veterana a pietei hipermarketurilor. Carrefour si-a mentinut si anul trecut pozitia fruntasa in topul retelelor de hipermarketuri, in functie de vanzari, cu o cifra de afaceri de 866 de milioane de euro, fata de circa 609 milioane de euro in 2006.
"Romanii nu sunt preocupati de ceea ce se intampla cu puterea lor de cumparare, iar noi avem foarte multe lucruri de facut", declara Caller. Venit in tara de doi ani, managerul retelei franceze marturiseste ca Romania se dezvolta mult mai repede decat ar fi crezut cand a preluat conducerea, iar de-acum urmatoarele 36 de luni sunt esentiale, pentru ca in numai trei ani lucrurile vor fi foarte clare pe piata. Prin urmare, Caller a inscris reteaua pe care o conduce intr-un veritabil maraton al deschiderilor. Anul acesta, numarul de spatii ar urma sa creasca cu peste 50%, francezii avand planificate nu mai putin de sase deschideri, in conditiile in care reteaua numara acum 11 magazine. Cu o investitie medie de 20 mi