Twitter este un fel de blog telegrafic, care iti permite sa iti scrii pe Web activitatile sau gandurile. Mesajele sunt limitate la 140 de caractere si pot fi trimise prin browser-ul traditional de internet, serviciile de mesagerie instantanee sau chiar de pe telefonul mobil. Avand la dispozitie mesaje de dimensiune comparabila cu cea a SMS-urilor, esti practic obligat sa fii clar si concis. Cine stie, poate chiar vei reusi sa deprinzi arta poeziilor japoneze (haiku).
In momentul in care accesezi pagina principala Twitter, poti vedea cele mai recente mesaje ale utilizatorilor. Noi am intalnit lucruri precum: "Tocmai am aterizat in Madrid", "Chiar am eu nevoie sa imi cumpar un iPhone?" sau "As merge sa vad un film diseara". Twitter poate parea un instrument de blogging dus la extrem. De altfel, un analist a caracterizat aplicatia ca fiind "un serviciu inutil de e-mail pe steroizi". Oameni de afaceri din celebra Silicon Valley deja se plang de faptul ca angajatii lor au devenit pur si simplu obsedati de Twitter. Multi merg pe principiul ca oricum nu poti sa spui mare lucru intr-un mesaj atat de scurt, deci nu prea mai are rost sa il trimiti. Acestia au in mare parte dreptate: individual, majoritatea mesajelor de pe Twitter sunt triviale, insa adevarata valoare a aplicatiei consta in efectul cumulativ. In timp, informatiile se aduna, iar daca primesti update-uri zilnice timp de o luna de la aceleasi persoane, deja incepi sa le cunosti foarte bine, poate chiar la fel bine ca atunci cand v-ati intalni in fiecare zi.
De ce este atat de popular si de ce este considerat util? Raspunsul este simplu: informatia. In era digitala a informatiilor, cu cat stii mai multe, cu atat esti mai avantajat. Desigur, aici nu este vorba despre aplicatiile de business sau militare ale acestui fenomen, insa poti fi in permanenta la curent cu ceea ce se intampla in vietile priete