Jumătate din companiile care se gândesc să investească în Europa de Sud-Est preferă amplasarea în România. Pentru România, investiţiile vorbesc: proiectele deja realizate atrag altele Jumătate din companiile care se gândesc să investească în Europa de Sud-Est preferă amplasarea în România.
Pentru România, investiţiile vorbesc: proiectele deja realizate atrag altele noi. Dar lupta pentru investitori cere noi strategii. Turcii, ca şi bulgarii, sunt mai buni la marketing. Din urmă vine Serbia, unde realitatea din teren începe să fie mai bună decât imaginea.
"Care sunt, în termeni generali, ţările cele mai atractive din Europa de Sud-Est pentru stabilirea afacerilor?" La această întrebare adresată de compania de consultanţă Ernst&Young unui număr de 216 directori executivi din întreaga lume, ceva mai mult de jumătate din repondenţi (mai exact 52%) au pus pe primul loc România. Diferenţa nu este mare faţă de următoarea calasată (Turcia, cu 50% din preferinţe), dar arată că România începe să se bucure de notorietate în rândul decidenţilor din lumea afacerilor.
Potrivit studiului, ne-am clasat pe primul loc la jumătate din criteriile studiului şi în top 3 la 15 din cele 18 criterii. Suntem cel mai bine plasaţi în regiune la capitolul costurile forţei de muncă, creşterea productivităţii şi forţa de muncă calificată.
Cercetarea arată că România a obţinut această imagine prin proiectele reale derulate aici. Strategia a dat rezultate, dar trebuie îmbunătăţită. Ne "luptăm" în zonă cu ţări care au o imagine peste nivelul realităţii, precum Bulgaria, Turcia, Grecia. Iar Turcia rămâne un veteran al investiţiilor străine în zonă şi atrage în continuare cele mai mari sume - 15 miliarde de euro în investiţii directe, anul trecut, mai mult decât dublu faţă de România. Nici Bulgaria nu stă rău, cu un marketing bun atrăgând 6,1 miliarde d