Cea de-a opta generatie a modelului de clasa medie nu a venit printr-o schimbare totala de design, ci prin inovatii la nivel tehnic.
Atunci cand Honda Trading Romania a preluat importul marcii japoneze pe piata locala, primul lucru care a marcat strategia a fost repozitionarea brandului nipon ca fiind "alternativa premium". Adica se adreseaza celor care doresc o marca premium, dar altceva decat Audi, BMW si Mercedes-Benz.
Din punctul de vedere al designului exterior, cea de-a opta generatie a lui Accord nu reprezinta o revolutie in comparatie cu vechea, ci mai mult o imbunatatire. Liniile sunt dinamice, ceea ce subliniaza caracterul sport al masinii.
Lungimea a crescut cu 61 mm fata de vechea generatie, la 4.726 mm in cazul versiunii sedan, in timp ce ampatamentul a crescut la 2.705 mm.
Un progres notabil fata de generatia precedenta s-a inregistrat in habitaclu. Materialele si finisarea interioara reprezinta un pas inainte catre "zona premium", cu toate ca cei de la Honda mai trebuie sa progreseze la acest capitol daca intentioneaza sa concureze cu Mercedes-Benz sau Audi. Pozitia de condus este una confortabila, scaunele mari oferind o buna sustinere laterala. Singurul minus al plansei de bord il reprezinta insa numarul mult prea ridicat al butoanelor de pe volan - aproape 30 - ceea ce necesita un timp mai lung de acomodare. Ca si in cazul concurentei premium, Honda a optat pentru amplasarea displayului sistemului de navigatie in partea superioara a plansei de bord, in timp ce functiile acestuia sunt controlate printr-un controller similar cu iDrive de la BMW, dar care este pozitionat pe consola centrala. Principalul atu al noului Accord in comparatie cu concurenta il reprezinta gama de motorizari care indeplinesc normele Euro 5, pentru care taxa de prima inmatriculare va fi de numai 51 de euro si nu de aproape 600 de euro, cat ar