Compania aeriana Southwest are o cultura diferita de celelalte companii de zboruri domestice de pe teritoriul SUA. Diferita cam cat un echipaj ce se tine de "practical jokes" si un CEO ce poarta pantaloni scurti la lucru si se costumeaza de Hall
In prima sa saptamana de lucru la Southwest, in 1986, Gary C Kelly statea in masina, in parcarea firmei, purtand nici mai mult nici mai putin de o pereche de pantaloni scurti si un tricou polo, pentru ca asa i se spusese. Avea in portbagaj si costumul in caz ca uniforma de plaja impusa fusese o gluma din partea colegilor.
In cei 22 de ani ce au trecut de atunci Kelly (52 de ani), a urcat de pe postul de controlor financiar la cel de CEO, iar costumul a ramas in portbagaj, cel putin de sarbatori precum Halloween. Asistenta sa, Gillian Kelley, s-a obisnuit deja cu ideile vestimentare neortodoxe ale managerului. Anul trecut de Halloween l-a ajutat fara sa clipeasca sa-si caute ... pantofi cu toc numarul 44, care sa completeze costumatia pe care Kelly si-a ales-o, si anume, Edna Turnblad, personaj din filmul Hairspray. Pregatirile pentru costumatie au fost purtate in secret pentru ca CEO-ul sa-i surprinda pe cei 2.400 de angajati ai Southwest cu noul sau look "travesti".
Dar aceste ciudatenii simpatice fac parte din cultura companiei, iar Kelly nu face decat sa o respecte, modelandu-si imaginea dupa cea a Southwest mai degraba decat incercand sa schimbe identitatea companiei cum fac multi dintre noii executivi ai marilor companii americane.
Fondatorul si presedintele Southwest, Herbert D. Kelleher (76 de ani) a pus bazele acestei culturi ce se deosebeste de strictetea gri a altor companii aeriene. In 1970 cand Southwest se lupta pentru bucatica sa de cer american Kelleher a dezvoltat o strategie "noi impotriva lor", care cerea mai multa munca din partea staff-ului, dar intr-o atmosfera de solid