Audiovizualul din Romania este dominat de numai patru mari jucatori, iar interesele politice si de afaceri primeaza in luarea deciziilor in televiziune, conform unui raport realizat prin programul EUMAP al Open Society Institute, transmite, sambata, Realitatea Tv.
Raportul de monitorizare din seria "Televiziunea in Europa: Follow-up Reports 2008" arata ca, in ultimii ani, audiovizualul romanesc nu a inregistrat performante in ceea ce priveste diversitatea.
Desi in sectorul audiovizual exista sute de investitori, piata continua sa fie dominata de numai patru mari jucatori. Studiul face referire la Central Media Enterprises, la grupul german ProSieben - Sat.1, la familia unui presupus fost colaborator al Securitatii si la un om de afaceri al carui nume este legat de cel mai controversat faliment al unui fond de investitii.
Un alt dezavantaj consemnat in studiu este lipsa datelor de audienta pentru publicul larg.
Parlamentul, se arata in acelasi raport, nu a dat dovada de transparenta in activitatile sale pe teme legate de audiovizual.
Un alt semnal de alarma il constituie faptul ca posturile comerciale se bazeaza prea mult pe informatii de tip tabloid.
Raportul privind Romania a fost dat publicitatii recent si continua un studiu similar, publicat in urma cu doi ani si jumatate. Studiul din 2006 a acoperit pietele de audiovizual din 20 de tari. Cel din 2008 se refera la noua piete europene.
Audiovizualul din Romania este dominat de numai patru mari jucatori, iar interesele politice si de afaceri primeaza in luarea deciziilor in televiziune, conform unui raport realizat prin programul EUMAP al Open Society Institute, transmite, sambata, Realitatea Tv.
Raportul de monitorizare din seria "Televiziunea in Europa: Follow-up Reports 2008" arata ca, in ultimii ani, audiovizual