O sută de mii de pasageri pe an, lanţuri de magazine, hoteluri, restaurante, zone de încărcare şi descărcare a mărfii, aşa ar trebui să arate în următorii 20 de ani aeroportul din Craiova, potrivit unui studiu efectuat de italieni. Italienii de la Consorzio per lo sviluppo industriale Roma - Latina au prezentat ieri o parte din modul în care s-ar putea dezvolta în următorii 20 de ani aeroportul din Craiova, printr-un studiu de fezabilitate elaborat exclusiv cu banii statului italian. În opinia italienilor, pentru o dezvoltare optimă a aeroportului ar fi nevoie de 38 de hectare de teren, care sunt situate între Drumul European Craiova-Piteşti şi viitorul drum expres, care va face legătura între aceleaşi localităţi, ceea ce înseamnă că, pe lângă suprafaţa utilizată în prezent de unitate, ar mai fi nevoie şi de o mică parte din terenul din jur, intrat recent în administrarea Consiliului Judeţean (CJ) Dolj. Potrivit proiectului, 27 de hectare din cele 38 ar urma să fie folosite numai pentru dezvoltarea aeroportului propriu-zis şi a zonei de servicii şi utilităţi adiacentă, în timp ce 11 hectare sunt prevăzute pentru extinderea aeroportului.
Centru gigant de afaceri Deşi preşedintele CJ, Ion Prioteasa, declara recent că în preajma aeroportului nu pot fi construite clădiri cu un regim de înălţime ridicat, în mijlocul proiectului prezentat ieri de italieni tronează un centru de afaceri cu o înălţime maximă de 36 de metri, adică o clădire de zece etaje. Centrul, care va fi tapetat cu panouri solare, va fi format din trei corpuri de clădire de înălţimi diferite, care vor adăposti un hotel, restaurante, săli de conferinţe, centru comercial, biserică, birouri, baruri şi alte spaţii de servicii. Studiul de fezabilitate prevede şi un terminal cargo în zona aeroportului, cu zece uşi de acces la cală, având în apropiere un spaţiu larg de încărcare-descărcare şi transfer d