Greva angajatilor de la Dacia ar putea fi un semn ca salariile din industria constructoare de masini in tarile din regiune vor creste mai repede decat se anticipa si ar putea determina viitoarele investitii in industria auto sa ocoleasca Europa Centrala si de Est, potrivit Automotive News Europe.
Potrivit sursei citate, greva angajatilor Dacia ar putea duce la o regandire fundamentala cu privile la alegerea locatiilor pentru productia de masini si piese din partea unor constructori auto precum Ford, Kia, Hyundai, General Motors (GM), sau Fiat.
In multe situatii in care s-a decis amplasarea de catre marile companii internationale a unei unitati de productie auto in Europa Centrala si de Est, criteriul de baza in luarea deciziei a fost nivelul redus al salariilor in aceste tari, situatie intalnita si in cazul companiei Renault, care a preluat Dacia. Insa acum, cand salariile cresc in tatile din regiune cu mult peste nivelul de crestere inregistrat in Europa de vest, constructorii auto ar putea fi determinati sa se orienteze spre alte piete, ce pot fi mult mai atractive din acest punct de vedere.
Integral in Business Standard Greva angajatilor de la Dacia ar putea fi un semn ca salariile din industria constructoare de masini in tarile din regiune vor creste mai repede decat se anticipa si ar putea determina viitoarele investitii in industria auto sa ocoleasca Europa Centrala si de Est, potrivit Automotive News Europe.
Potrivit sursei citate, greva angajatilor Dacia ar putea duce la o regandire fundamentala cu privile la alegerea locatiilor pentru productia de masini si piese din partea unor constructori auto precum Ford, Kia, Hyundai, General Motors (GM), sau Fiat.
In multe situatii in care s-a decis amplasarea de catre marile companii internationale a unei unitati de productie auto in Europa Centrala si de Est, c