Autobuzele vechi, aflate in proprietatea regiilor si societatilor locale de transport urban de calatori, ar putea fi incluse astazi de Guvern in programul "Rabla", aplicabil in prezent doar pentru autoturismele mai vechi de 12 ani si pentru tractoare. "Sumele colectate din taxa de poluare auto, care va alimenta Fondul de Mediu, ar putea fi folosite si pentru casarea autobuzelor poluante", a anuntat premierul Calin Popescu Tariceanu, sustinand ca propunerea casarii autobuzelor i se pare rezonabila, deoarece acestea polueaza orasele.
Cu alte cuvinte, proprietarii autobuzelor-harburi vor primi o prima de casare, care sa poata fi folosita la achizitia unor autobuze noi. Multe dintre autobuzele care circula in prezent in orasele tarii, construite in Romania pe vremea lui Ceausescu, se apropie de stadiul de casare, fiind mai vechi de 30 de ani. Daca in Capitala aproximativ un sfert din autobuzele si utilajele aflate in parcul Regiei Autonome de Transport Bucuresti sunt echipate cu motoare care incalca normele europene de mediu, in tara situatia parcului auto este si mai dificila. In ultimii ani, regiile si companiile de transport local au incercat sa scoata treptat din uz autobuzele vechi, pe masura achizitiei unora noi, insa nu au reusit mare lucru, din lipsa de fonduri.
Autobuzele vechi, aflate in proprietatea regiilor si societatilor locale de transport urban de calatori, ar putea fi incluse astazi de Guvern in programul "Rabla", aplicabil in prezent doar pentru autoturismele mai vechi de 12 ani si pentru tractoare. "Sumele colectate din taxa de poluare auto, care va alimenta Fondul de Mediu, ar putea fi folosite si pentru casarea autobuzelor poluante", a anuntat premierul Calin Popescu Tariceanu, sustinand ca propunerea casarii autobuzelor i se pare rezonabila, deoarece acestea polueaza orasele.
Cu alte cuvinte, proprietarii autobuze