Ordonanţa de urgenţă privind introducere taxei de poluare auto a fost aprobată ieri în cadrul şedinţei de guvern, urmând ca ea să intre în vigoare de la 1 iulie. După noua grilă, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită potrivit reglementărilor din Codul Fiscal şi noua taxă de poluare auto.
Programul „Rabla“ continuă
O parte din încasările taxei de poluare auto vor fi direcţionate spre programe de mediu privind modernizarea parcului auto, atât prin cunoscutul program “Rabla” cât şi în cazul autobuzelor. Când vine vorba despre autobuze însă, Comisia Europeană ar putea considera acest program drept ajutor de stat, drept o intervenţia a statului pe piaţa liberă, ceea ce contravine legislaţiei europene. Pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, prima de casare oferită în acest an va fi de 3.000 lei, iar numărul total de beneficiari 40.000, suma totală alocată de la Fondul de Mediu fiind de 120 milioane lei. Programul se va aplica până la data de 12 decembrie 2008. (V.R.)
Ordonanţa de urgenţă privind introducere taxei de poluare auto a fost aprobată ieri în cadrul şedinţei de guvern, urmând ca ea să intre în vigoare de la 1 iulie. După noua grilă, taxa creşte pentru maşinile noi vândute în România, în timp ce valorile scad la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import. Statul va restitui diferenţa de taxă auto rezultată din suma plătită potrivit reglementărilor din Codul Fiscal şi noua taxă de poluare auto.
Programul „Rabla“ continuă
O parte din încasările t