Un success fee poate rotunji veniturile firmelor de recrutare cu 40.000 de euro
Firmele de recrutare care aleg sa lucreze pe baza de success fee (taxa de succes) pot incasa comisioane de la cateva sute de euro, pana la sume de ordinul zecilor de mii de euro, in functie de dimensiunile proiectelor la care lucreaza.
"Pentru unele pozitii de top, comisionul perceput de o firma de recrutare poate sa ajunga la 30-32% din salariul anual net al candidatului, astfel ca se pot incasa si 30.000 - 40.000 de euro pentru o persoana", spune Irina Pintoi, business unit manager la compania de resurse umane Barnett McCall Recruitment (BMR).
Success fee-ul sau taxa de succes reprezinta un comision pe care il percepe firma de recrutare atunci cand livreaza un angajat unui anumit client. Daca candidatii propusi de firma de recrutare nu ajung sa devina angajati, aceasta nu primeste niciun ban.
Totusi, chiar daca o firma de recrutare poate "impusca" un candidat de 40.000 de euro pentru o companie importanta, poate inregistra pierderi importante cauzate de concentrarea atentiei exclusiv pe clientul important, neglijand astfel clientii de mai mici dimensiuni, care pot aduce un castig cumulat mult mai mare pentru firma de recrutare, apreciaza Pintoi.
Aproximativ 20% din totalul firmelor de recrutare de pe piata lucreaza exclusiv pe baza de success fee, considera Ovidiu Vilceanu, managing partner la Sales Consulting, companie de consultanta in resurse umane cu sediul in Cluj-Napoca.
"Din punct de vedere valoric insa, cred ca acest procent se situeaza undeva la 5% sau chiar mai mic. Ceea ce inseamna ca majoritatea companiilor de recrutare si in acelasi timp cele mai mari firme de profil din Romania au ca politica de tarifare alta decat success fee-ul", spune Vilceanu.
Pana la urma, este sau nu profitabil sa lucrezi doar pe baza de success f