Daca in urma cu cativa ani piata auto era considerata o baza low-cost pentru investitori, lupta tot mai puternica pentru gasirea de specialisti din domeniu incepe sa ridice semne de intrebare pentru companii. Vestea buna este ca, odata gasiti, a
In topul companiilor care vor face cel mai mare numar de angajari anul acesta se situeaza producatorul Automobile Dacia, cu afaceri estimate la peste 2 mld. euro anul trecut, care va recruta 3.000 de oameni in uzina de asamblare si 600 de cadre cu studii superioare in departamentele administrative.
Compania va desfasura astfel cea mai mare campanie de recrutare, dupa ce in perioada 1999 - 2003 a aplicat un plan de restructurare care a presupus reducerea volumului de personal de la mai mult de 27.000 de oameni la aproximativ 13.000.
Si totusi salariile nu sunt multumitoare pentru toata lumea. Automobile Dacia a inregistrat anul acesta pierderi de 900.000 de euro pe zi din cauza grevei celor 13.000 de angajati ai companiei, una dintre cele mai mari din istoria recenta a mediului privat. In total, in cele trei saptamani de greva, nu a fost produs niciun model Logan, iar totalul pierderilor a ajuns la 13 mil. de euro, au delcarat la incheierea conflictului reprezentantii companiei.
Potrivit consultantilor in resurse umane, pozitiile cel mai greu de ocupat in industria auto sunt cele pentru diviziile specializate din productie. "Sunt greu de gasit inginerii cu experienta in lucrul cu tehnologia avansata pe care o aduc companiile noi care intra in tara. Motivul este faptul ca inginerii romani nu au avut acces la pregatire de acest tip in tara", explica Cosmin Pipera, consultant HR Manpower Professional, divizie care se ocupa de recrutarea specialistilor middle si top management.
Potrivit lui Pipera, salariile inginerilor din constructii sunt cele mai ridicate, insa acestea difera in funct