Din incrancenarea bataliei pentru Primaria Capitalei reiese ca miza alegerilor din iunie este uriasa, mai ales din punct de vedere financiar. Aceasta campanie va costa enorm, partidele si candidatii avand la dispozitie fonduri imense, in concordanta cu miza scrutinului. Cum legea limiteaza destul de drastic sumele „la vedere“ pe care un partid sau un candidat are dreptul sa le primeasca de la membri, prin cotizatii si donatii, banii adevarati pentru campanie vin din alta parte. Respectiv de la oamenii de afaceri ale caror interese economice se invart in jurul Primariei Capitalei.
Bugetul PMB este de aproximativ un miliard de euro, ceea ce reprezinta o „prada“ extrem de atractiva pentru nenumaratele firme de asfaltare, salubrizare etc. Pe de alta parte, in Bucuresti, dezvoltatorii imobiliari au interese atat de mari incat sunt dispusi sa investeasca milioane de euro in campaniile electorale ale candidatilor la Primaria Bucurestiului, pentru ca astfel sa-si atraga ulterior favorurile castigatorului.
In conditiile in care exista mai multi candidati cu sanse, regula este ca oamenii de afaceri deschisi la punga sa bage bani in campaniile mai multor candidati, astfel incat sa se asigure ca oricine ar castiga alegerile, si ei ar avea de castigat. Este de altfel cunoscut faptul ca aceste grupuri de afaceri sunt transpartinice, cum este de exemplu cel reprezentat de Alexandru Bittner, Adrian Petrache si Dorin Cocos, care au fost si in campaniile trecute sustinatori financiari si pe stanga politica, si pe dreapta, la Alianta PNL-PD. Regii asfaltului aplica aceeasi regula, Costel Casuneanu si Dorinel Umbrarescu fiind „prietenosi“ in sens financiar si cu PSD-ul, si cu partidul lui Traian Basescu.
Candidatul neoficial al PSD, Sorin Oprescu, a declarat zilele trecute ca suma pe care estimeaza sa o cheltuiasca pentru campanie nu va depasi un mili