Chrysler anunţă România ca primă variantă pentru deschiderea unui centru de excelenţă din Europa de Est Constructorii americani sunt constrânşi să descopere Estul îndepărtat.
Chrysler anunţă România ca primă variantă pentru deschiderea unui centru de excelenţă din Europa de Est
Constructorii americani sunt constrânşi să descopere Estul îndepărtat. Ford a găsit la Craiova ceea ce căuta - o uzină de asamblare la costuri mici. Teoretic, pentru venirea în România, Chrysler ar putea avea o singură problemă - trebuie să se bată pe ingineri cu francezii de la Renault.
"Căutăm în continuare locul pentru un centru de inginerie în estul Europei, opţiunile fiind România, Polonia şi Rusia", a declarat săptămâna trecută Frank Klegon, vicepreşedintele executiv pe probleme de dezvoltare al Chrysler.
Anunţul vine în contextul în care cel de-al treilea constructor american de automobile este într-o adevărată ofensivă de cucerire a aşa-numitelor pieţe în dezvoltare (China, India, Europa de Est). Aceasta presupune şi mutarea centrelor de proiectare mai aproape de client, dar şi de furnizorii locali. Evident, operaţiunea se încadrează şi în campania necesară de reducere a costurilor: Chrysler a anunţat că anul viitor va fi nevoit să concedieze 25.000 de slariaţi din SUA şi Canada.
Producătorul are deja un centru de proiectare în China, care se va extinde de la 100 la 250 de angajaţi. În India, va avea loc o dublare a personalului, de la nivelul actual de 200 de angajaţi.
Puternic efect de antrenare
Chrysler vizează de fapt construirea unor "centre de excelenţă", după modelul celui din Santa Fe, Mexic. "Produc deja un model unic, proiectat şi dezvoltat pentru piaţa din Mexic. Au pornit ca centru de testare a vehiculelor şi au ajuns la proiectare", a explicat Klegon. Centrul are circa 200 de angajaţi, dar numărul acestora va ajunge la 450 pâ