Primul tronson din centura ocolitoare a oraşului se va deschide circulaţiei peste câteva luni, cu o întârziere de patru ani Tronsonul "Calea Aradului - Calea Lugojului" este cel mai
Primul tronson din centura ocolitoare a oraşului se va deschide circulaţiei peste câteva luni, cu o întârziere de patru ani
Tronsonul "Calea Aradului - Calea Lugojului" este cel mai important pentru că preia traficul de pe Culoarul IV Paneuropean, dinspre Nădlac-Arad, către Bucureşti-Sofia. "Dacă lucrurile merg cum sperăm noi, fără pasajele peste nivel cu calea ferată, vom da drumul la circulaţie pe centură în această iarnă.
Termenul de finalizare este anul viitor, cu pasaje cu tot, dar vrem să dăm drumul la circulaţie, înainte de a face pasajele, anul acesta în noiembrie", susţine Horaţiu Simion, director general adjunct DRDPT.
Traficul din centrul Timişoarei are în prezent valori de autostradă. Blocajele, poluarea şi deteriorarea străzilor sunt la ordinea zilei, pentru că, potrivit directorului general adjunct din cadrul DRDPT, Horaţiu Simion, "de doi ani şi jumătate depăşim zece mii de vehicule media zilnică înregistrată la intrarea în Timişoara dinspre Arad, mare parte din trafic fiind de tranzit, în special transport cargo". Responsabilitatea amenajării şoselei de centură revine guvernului, autorităţile locale fiind însă cele afectate de lipsa centurii.
Primăria a aşteptat bani
Din 1996 până în prezent, primarul Gheorghe Ciuhandu nu a făcut altceva decât să se plângă că guvernul nu construieşte centura Timişoarei, deşi putea lua măsuri care să atenueze situaţia. "De mulţi ani ne-am dat seama că traficul în oraş se va bloca, dar centura nu e totul.
Se impunea să fie create inelele interioare de trafic. Unul a fost obturat când s-a blocat accesul prin Piaţa Operei şi trebuia găsită o soluţie", spune comisarul Nicolae Istrat. "Existau solu