Dupa ce vineri rivalii de la Mercedes au decis sa ofere solutia lor pentru segmentul european al crossover-elor cu noul GLK, duminica, Audi a dezvaluit mult asteptatul Q5, un model ce va putea fi admirat live chiar in aceasta saptamana, la Salonul Auto de la Beijing.
Noul Q5 a fost dezvoltat pe platforma comuna a modelelor Audi A4 si A5 si masoara 4.63 de metri lungime, 1.88 metri latime, 1.65 metri inaltime si se poate lauda cu un ampatament de 2.81 metri. Spre deosebire de fratele sau mai mare, Audi Q7, noul crossover a fost supus unui proces de reducere a masei totale prin folosirea aluminiului in dezvoltarea caroseriei.
Noul Q5 va oferi viitorilor sai clienti trei optiuni de motorizare, dintre care doua diesel-uri si un propulsor pe benzina. Toate unitatile sunt echipate cu cea mai noua tehnologie cu injectie directa.
Regasit si pe celelalte modele din gama constructorului din Ingolstadt, motorul de 2.0 litri TFSI pe benzina dezvolta 211 cai putere si un cuplu motor de 350 Nm. Bagajul de putere este suficient pentru a propulsa crossover-ul de la 0 la 100 de km/h in doar 7.2 secunde, viteza maxima indicand o valoare de 222 km/h. Aceste performante deosebite sunt completate de un consum redus de doar 8.5 litri/100 de km in ciclu combinat.
Fanii motoarelor diesel vor putea opta pentru doua unitati TDI, una de 2.0 litri si una de 3.0 litri. Motorul cu patru cilindri de 2.0 litri ofera 170 de cai putere si un cuplu motor egal cu cel regasit pe versiunea benzina: 350 Nm. Diesel-ul sprinteaza insa mai greu de la 0 la 100 de km/h, in doar 9.5 secunde, in timp ce viteza maxima scade si ea pana la 204 km/h. Cu toate acestea, consumul este unul de invidiat, doar 6.7 litri/100 km.
Cel mai puternic motor care va fi oferit de Audi pe noul crossover este unitatea V6 diesel de 3.0 litri care dezvolta 240 de cai putere s