Foarte putine companii investesc in educatia angajatilor legata de informarea angajatilor cu privire la programele de pensii, desi aceasta este una dintre cele mai mari provocari pentru programele de pensii din Europa, arata un studiu realizat de compania
Cand au fost intrebati care sunt cele mai mari provocari cu care se confrunta programul lor, sase din zece companii au mentionat probleme de comunicare eficienta si de informare a angajatilor asupra planului de pensii, cercetarea fiind realizata pe un esantion de 235 de organizatii din 13 tari.
Studiul evidentiaza ca totusi doar un sfert dintre planurile de pensii ofera contribuabililor informatii legate de servicii financiare si consultanta in investitii.
In timp ce peste 80% dintre programe considera site-urile si mesajele personalizate o forma de comunicare cu participantii la fondurile de pensii, numai jumatate din aceste programe de pensii furnizeaza materiale de informare prin internet, restul apeland la forme traditionale de comunicare precum brosuri si newslettere. "Este o diferenta intre ceea ce isi doresc angajatii in programele lor de pensii si ceea ce primesc. Ei vor aprecia programul numai cand vor fi complet imformati asupra acestuia. Programele de comunicare trebuie sa identifice nevoile angajatilor si sa ii educe in ceea ce priveste contributia pentru pensie", a spus Tim Burggraaf, director in cadrul Mercer.
Importanta educarii contribuabililor in ceea ce priveste posibilitatile de investitii este data si de numarul mare de fonduri dintre care angajatii pot alege.
In medie se pot alege 15 optiuni pentru investitii, cu unele programe ce ofera chiar peste 100 de posibilitati.
Totusi in momentul de fata 42% din programele de pensii nu examineaza numarul posibilitatilor de investitii pe care le ofera. Mai putin de jumatate din programele analizate isi eval