Pentagonul s-a folosit de analistii militari angajati de televiziunile americane pentru a transmite publicului american propriul mesaj despre razboiul din Irak si razboiul impotriva terorismului, afirma cotidianul New York Times (NYT) in editia de duminica, citata de Reuters, informeaza NewsIn.
Un articol al cotidianului new-yorkez ce examineaza legaturile dintre administratia Bush si fosti ofiteri la care posturile de televiziune apeleaza in calitate de analisti, arata ca acestia au beneficiat de briefinguri in cerc restrans cu oficiali, calatorii si acces la informatii secrete menite sa le influenteze comentariile.
"Documentele (...) arata ca administratia Bush si-a folosit controlul asupra accesului si informatiei cu scopul de a transforma analistii intr-un fel de cal troian in presa, un instrument care sa modeleze modul cum se discuta despre terorism in interiorul marilor retele de televiziune si radio", scrie New York Times.
Presedintele George W. Bush incearca de mult timp sa opreasca diminuarea sprijinului public pentru razboiul din irak, in care au murit peste 4.000 de militari americani, si sa obtina mai multa sustinere pentru politicile sale de combatere a terorismului.
Un caz citat de cotidianul american dateaza din vara anului 2005, cand Statele Unite erau acuzate de incalcarea drepturilor omului la centrul de detentie de la Guantanamo, unde sunt tinuti suspecti de terorism. Times afirma ca specialistii in comunicare ai administratiei au oferit o calatorie la Guantanamo, cu avionul vicepresedintelui Dick Cheney, unui grup de ofiteri militari in rezerva, pentru a le prezenta varianta oficiala. Multi din acel grup au aparut ulterior in calitate de comentatori la posturile de televiziune.
Kenneth Allard, fost analist militar pentru NBC, afirma ca tentativele administratiei au luat forma unei campani