Dârdora alegerilor a început de ceva vreme. Într-o formă sau alta, partidele, deşi campania oficial nu a început, s-au lansat în luptă pentru mizele mari mici puse în joc. Liderii se agită mult, apar frecvent la televizor. Apar şi prin oraşele de provincie, să mobilizeze electoratul propriu. Se încearcă mai ales atingerea celor indecişi, în speranţa de a-i aduce la urne, să mai smulgă câteva voturi în plus. Au fost atrase diverse personaje - artişti, sportivi, care să dea un plus de credibilitate partidelor şi, mai ales, candidaţilor. Politicienii nu se găsesc în sondaje prea sus exact la acest capitol, strict necesar, credibilitate. Şi atunci sunt atrase celebrităţi din alte domenii. Scopul rămâne acelaşi: să mai adune câteva mii de voturi agitate pe imaginea celor invitaţi. Marcel Iureş, Alexandru Darie, Victor Socaciu, Benone Sinulescu au fost aruncaţi în luptă până acum. Dintre sportivi, cea mai spectaculoasă este anexarea la campania liberală de la Bucureşti, pentru Ludovic Orban, a prea puţin comunicativului Victor Piţurcă, antrenorul echipei naţionale de fotbal. Firmele de PR şi de marketing politic, institutele de sondaje sunt în graţiile partidelor. Nici băgătorii de seamă, pleziriştii şi veleitarii nu somează. Telefoanele zbârnâie, întâlnirile discrete abundă. Jurnaliştii sunt sufocaţi cu insistenţe. E momentul de glorie al presei în relaţia atât de contondentă cu politicienii. Ultimii ar face orice pentru o apariţie de un minut, pentru o invitaţie la un talk-show. Pentru o ştire cu ei tăind panglici, botezând, dând mâna cu lumea în piaţă, dată la programele de news. Altfel, aceiaşi politicieni le spionează telefoanele prin serviciile speciale, îi calomniază public adesea etc. Acum au revenit pentru o lună-două la sentimente mai bune.
Lumea campaniilor electorale este un Babilon. Se intersectează tot felul de lume, impostori şi farseuri mulţi, comedian