După aproape un an de la lansare, postul de televiziune deţinut de turcii de la Dogan a înregistrat pierderi de aproximativ 19 milioane de euro Anul trecut, veniturile nete ale grupului turc
După aproape un an de la lansare, postul de televiziune deţinut de turcii de la Dogan a înregistrat pierderi de aproximativ 19 milioane de euro
Anul trecut, veniturile nete ale grupului turc Dogan au crescut cu 25% faţă de 2006, înregistrând suma de 1.251 milioane de euro. Trustul condus de Aydin Dogan deţine prima poziţie pe piaţa media turcească. Postul tv din România, Kanal D, a ieşit în 2007 pe pierdere.
Anul 2007 a fost un an agitat, de consolidare şi extindere pentru grupul media turc Dogan. Alegerile electorale şi campaniile politice au crescut veniturile din publicitate ale trustului, iar reţeaua germană de televiziune Axel Springer a achiziţionat 25% din Dogan TV cu suma de 375 milioane de euro.
Mai mult, grupul turc şi-a început dezvoltarea şi pe partea de online. Toate acestea au determinat o creştere de 25% a veniturilor nete ale grupului faţă de 2006 (aproximativ 1.251 milioane de euro). EBITDA (veniturile înregistrate de companie după plata taxelor şi impozitelor) a crescut şi ea faţă de anul precedent cu 4%. Acestea sunt câteva dintre concluziile raportului dat publicităţii, luna aceasta, de trustul Dogan.
Segmentul de print (ziare şi reviste) al trustului a înregistrat în 2007 o evoluţie de 52% în comparaţie cu anul precedent, atingând suma de aproape 393 milioane de euro.
Cea mai spectaculoasă creştere a avut-o publicaţia "Dogan Gazetecilik", cu o majorare a veniturilor din publicitate de 14% şi un venit net de aproape 84 milioane de euro. Aceasta este urmată de "Hurriyet", cu 7%, dar cu încasări din publicitate mai mari (190 milioane de euro).
În ceea ce priveşte piaţa de televiziune, Kanal D (varianta-mamă, turcea