Presa tipărită nu va dispărea din cauza Internetului, ci se va dezvolta şi va trece prin transformări radicale de formă şi conţinut. Concluzia pare deja un truism. Insa cum pot fi integrate cele doua medii - printul si online-ul, pentru un model de succes? Importante grupuri de presa din Europa s-au reunit la Viena pentru a studia posibile raspunsuri. La European Newspaper Congress, de la Viena, din acest an (21 - 22 aprilie), discutiile despre integrarea on-line cu off-line au ocupat un loc important.
Modelul Die Welt: online-ul e pe primul loc Christoph Keese, redactor-sef al cotidianului german Die Welt (www.welt.de) a făcut apologia Internetului. Studiul de caz pe acest ziar este edificator pentru modul în care o publicaţie a reuşit să se dezvolte simultan şi unitar în mediul online şi offline.
După ce a prezentat unele studii realizate de Gartner şi Eurostat pe tema publicităţii online, Keese a prezis că, în jurul lui 2015, publicaţiile pe Internet vor avea profit din publicitate în aceeaşi măsură în care au ziarele tipărite astăzi. „Ziarele tipărite nu mor, ci prosperă”, a tras concluzia Keese. În urma unei restructurări produse în 2007, Die Welt a unit redacţia pentru ediţia tipărită cu cea pentru ediţia online. Fuziunea s-a produs şi la nivelul infrastructurii, pentru că acum ziarul are un singur sediu pentru redacţiile celor două versiuni ale publicaţiei.
Jurnaliştii au birouri comune, iar şefii de departamente, editorii şi redactorii-şefi lucrează în mijlocul reporterilor. Comunicarea este permanentă şi se face în primul rând prin discutii faţă în faţă. Editorii pastreaza legatura cu jurnaliştii de pe teren şi deciziile de publicare le poate lua oricare dintre editori, indiferent dacă se ocupă de varianta tipărită sau de cea online.
Continutul ziarului este „aruncat” mai intai pe site Conţinutul ziarului Die Welt este „aruncat