LG Electronics Romania, filiala locala a producatorului sud corean de telefoane mobile si componente electronice LG Electronics, vizeaza, pentru anul 2008, o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere cu 35% fata de anul precendent, si o cota de piata agregata de 13%, potrivit presedintelui companiei, Han Khyu. Potrivit oficialului, Romania se plaseaza, in functie de venituri, pe locul al doilea inbusiness-ul din regiune, dupa Polonia.
Compania estimeaza o marja operationala de 2%, in crestere de la 1%, valoare inregistrata in 2007. Pentru anul in curs LG Electronics va investi 3,5% din veniturile inregistrate in 2007 ( aproximativ 3,6 milioane euro) in advertising.
Compania a obtinut, anul trecut, o cota de piata de 16% pe segmentul televizoarelor LCD si estimeaza, pana la finele anului, o crestere pana la 22-23% din piata. Monitoarele LCD produse de LG au avut, anul trecut, o cota de piata de 24%, iar in primul trimestru al anului in curs si-au adjudecat 25% din piata. Intreaga piata de LCD TV a crescut cu 82% in primul trimestru, potrivit presedintelui LG Electronics Romania, Han Khyu.
Televizoarele cu plasma marca LG s-au situat pe locul al doilea pe piata din Romania, in 2007, la o diferenta de un procent de Panasonic, cu o cota de piata de 31%. Compania intentioneaza, ca pana la finele anului, sa se pozitioneze pe primul loc pe acest segment de produse, dupa ce plasmele marca LG si-au adjudecat 39% din piata romaneasca in primul trimestru al anului 2008.
Pentru segmentul de Sisteme Audio, compania a anuntat o cota de piata de 23% in 2007, iar pentru microsisteme, LG a fost lider de piata in 2007, cu o cota de 40% (unitati), estimand mentinerea acestei pozitii si in 2008. Pentru sistemele home theater, LG si-a mentinut a doua pozitie in 2007, cu o cota de piata de 22% (unitati), compania urmarind sa obtina prima cota de piata