Organismul Independent de Evaluare al Programului URBACT II a aprobat pentru prima etapă (etapa de dezvoltare) 31 de proiecte de dezvoltare urbană, din care opt proiecte cu participare românească.
Partenerii români în cadrul acestor proiecte sunt primăriile din Săcele, Oradea, Sighişoara, Alba Iulia, Mizil, Galaţi, Târgovişte şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Alba Iulia. Fiecare partener va primi, în cadrul acestui program, câte 30.000 de euro.
Cele 31 de proiecte aprobate îşi vor întregi parteneriatul, în următoarele luni. Instituţiile interesate din România care doresc să se alăture unui proiect deja aprobat sunt rugate să contacteze în cel mai scurt timp, partenerii lideri ai proiectelor mai sus menţionate.
MDLPL intenţionează să organizeze în data de 20 mai 2008 o sesiune de instruire şi informare, care să aibă ca obiective instruirea celor opt beneficiari români, cu privire la obligaţiile acestora în implementarea proiectelor, precum şi identificarea proiectelor URBACT II aprobate, la care instituţiile interesate din România se pot alătura, din a doua etapă a proiectelor (perioada de implementare).
Prima licitaţie de proiecte a fost lansată în data de 3 decembrie 2007, cu termen limită de depunere a propunerilor de proiecte pe 15 februarie 2008, având ca scop aprobarea a 30 de proiecte (23 de reţele tematice - maxim 710.000 de euro şi 7 grupuri de lucru - maxim 300.000 de euro), care să vizeze cele două axe prioritare ale programului - oraşe, promotoare ale creşterii economice şi ocupării forţei de muncă, şi oraşe atractive şi unite. Specificul proiectelor URBACT II constă în împărţirea ciclului de viaţă al acestora în două etape: etapa de dezvoltare (6 luni în cazul reţelelor tematice şi 4 luni în cazul grupurilor de lucru) şi etapa de implementare (30 luni, în cazul reţelelor tematice şi 20 luni, în cazul grupurilor de lucru).